Preživeti dobo Antropocena z razvitjem nove ekološke pravičnosti in biodružbene filozofske pismenosti
Evidenčna številka ARRS: J7-1824
Trajanje projekta: 1. 7. 2019 – 30. 6. 2023
Vodja projekta: prof. dr. Lenart Škof (ZRS Koper)
Namen projekta je rešiti nasprotje in neravnovesje med kulturo, naravo in etiko v antropocenu, in sicer s pomočjo inovativnega in kritičnega interdisciplinarnega pristopa. Ta pristop postavlja nove pogoje glede t.i. elementarne ‘vodne’ in ‘zračne’ trajnosti (elementa vode in zraka) in nudi uporabo novega filozofsko-etičnega razmišljanja, ki ga je treba doseči s soustvarjanjem inovativnih transformacij, ki pospešujejo premike v zavesti, načrtovanju in delovanju. Projekt tako podpira elementarno filozofijo vode in zraka ter s tem povezane (eko)pedagoške inovacije, ter slednjič kreativno industrijo z vključeno biosocialno in kulturno geografijo, kar naj bi bili skupaj ključ za približevanje novi paradigmi, s katero se človeštvo zavzema za zemljo s pomočjo novih in inteligentnih trajnostnih praks in nove okoljske pedagogike. Z izrecnim povezovanjem okoljskega diskurza in komunikacije z oblikovanjem politik se opredeljujejo kanali vpliva na določevalce in se zagotavljajo nove možnosti razmišljanja in povezovanja kritičnih področij v okviru humanističnih, družboslovnih in okoljskih študij. Projekt obravnava tri interdisciplinarno prepletena vprašanja: 1) ontologijo okolja (tako imenovana vodna in zračna pismenost ter biosocialna (kulturna) geografija), 2) okoljsko (kritično) pedagogiko in 3) okoljsko javno politiko. V projektu uporabljamo elementarno pismenost (Hawke in Palsson, 2017) za prenos sedanjih razumevanj in izdelavo ter vpeljavo novega vpogleda, upravljavske reforme in filozofske analize obnovitvene ali restorativne ekološke pravičnosti in prakse. To je neločljivo povezano z razumevanjem ‘elementov’ in njihovih soodvisnosti s človeškimi in živalskimi kulturami – vse to kot del intra-, inter- in ekstra-kompleksnih adaptivnih sistemov. Prvič v zgodovini modernega zahodnega razmišljanja je Ludwig Feuerbach leta 1841 preroško napovedal, da je treba njegovo filozofijo razumeti kot pnevmatsko vodno terapijo (‘pneumatische Wasserheilkunde’) in da je ‘voda najčistejše sredstvo za spoprijateljevanje z naravo’ (Feuerbach 1957, 276). Feuerbachova zamisel je bila, da moramo najti in ponovno pridobiti našo pot do narave in naše elementarne senzibilitete, pri čemer je dajal prednost elementoma vode in zraka; s tem se je začela nova možnost za ponovno povezovanje z naravo, njenimi elementi in našo pozabljeno ontološko-okoljsko-materialno eksistenco. ‘Elemente’ tako razumemo v smislu nekaterih glavnih del o elementih – vodi, zraku, ognju in zemlji, t.j. v delih Zraku in sanjah, ter Vodi in sanjah G. Bachelarda (Bachelard 2006 in 2011), ekološko filozofijo elementov Merleau-Pontyja (Merleau-Ponty 2007) in iz del Luce Irigaray o vodi in zraku kot ontološko–materialnem substratu našega sveta (Irigaray 2008 in 2016). Posebnost teh del sta torej elementa vode (kot element fluidnosti / poroznosti; Hawke in Palsson 2017) in zraka (kot element nove ‘filozofije dihanja’ ali respiratorne filozofije; Škof in Berndtson 2018; Irigaray 2016). Ta dva elementa spodbujata vse življenje in se kritično zanašata na vzajemnost čistih vodnih in atmosferskih pogojev za izražanje, so-razvoj in reorganizacijo, ki podpirajo življenje. Kritični vidik raziskovalnega projekta je inovativen in vključujoč eko-pedagoški pristop, ki navdihuje vrsto zainteresiranih strani (odločevalcev) in se uporablja za prekinitev že obstoječih strukturnih ovir (Kopnina, 2014; Dolšak in Hillyard, 2014) v okviru okoljskih politik. Projekt kot metodo vključuje teorijo kompleksnih adaptivnih sistemov (CAS – interdisciplinarna metoda) avtorjev Prigogina in Stengersove (1984), metodo, ki sta jo nadalje razvila Levin (1998) in Kauffman (1993). Njihovo delo se nadgrajuje z elementarno vodno in zračno pismenostjo, ki planet prepoznava kot kompleksen adaptivni sistem, ki temelji na naših raziskavah ontološko-pedagoškega potenciala vode in zraka.
Narava je postala vse večja potrošna dobrina in je ekološko skrajno degradirana zaradi pomanjkanja učinkovitega vzajemnega spoštovanja in etičnega vodenja, osredotočenega na družabništvo, ter tudi zaradi pomanjkanja pametnega oskrbništva (Hawke in Palsson 2017). Z osredotočanjem na ekologijo in z vodenjem nove ekološke pravičnosti s pomočjo hidrologike, zračno-respiratornega razmišljanja in oblikovanja pragmatičnih in filozofskih vpogledov, ki postanejo del vložka v spoštljiv soobstoj različnosti, bo predlagana raziskava zagovarjala povezljivost in prožnost, strah in začudenje (Škof in Berndtson 2018; Irigaray in Marder 2016; Škof 2015) in okoljsko pedagogiko (Spannring 2018, Washington 2018). Te vrste motiviranost navdihuje odgovornost v oblikovanju izobraževanja in angažiranju državljanov, saj govori z naravo, in ne o naravi kot pasivnem in podrejenem ‘Drugem’.
Primarno interdisciplinarni projekt ima tri glavne cilje:
I. Razumeti in sousmerjati tokove voda in zraka ter njunih povezav bolj celovito in z okoljsko, gospodarsko in kulturno vrednostjo z upoštevanjem ekološke pismenosti;
II. Razvijati in izvajati filozofsko elementarno pismenost z zrakom in vodo ter spodbujati razumevanje filozofskega in kulturno-geografskega področja okolja z uporabo kompleksnih adaptivnih sistemov v smeri nove okoljske ontologije;
III. Pospeševati ekološko restorativno pravičnost in intersubjektivno etiko v teoriji in praksi preko inovativne filozofije in z (bio)spoštovanjem elementarnih svetov, utemelljenih v posebni, kreativni in vključujoči pedagogiki.
Vodja projekta
prof. dr. Lenart Škof (Inštitut za filozofske študije, ZRS Koper)
Sodelavci projekta
Dr. Shé Hawke Mackenzie (Mediteranski inštitut za okoljske študije, ZRS Koper)
Dr. Nadja Furlan Štante (Inštitut za filozofske študije, ZRS Koper)
Dr. Nives Dolšak (Alma Mater Europea – Evropski center, Maribor in School of Marine and Environmental Affairs, Univerza v Washingtonu, Seattle, ZDA)
Dr. Maja Bjelica (Inštitut za filozofske študije, ZRS Koper)
Dr. Petri Berndtson (Inštitut za filozofske študije, ZRS Koper)
Dr. Reingard Spannring (Univerza v Innsbrucku, Austrija)
Dr. Rado Bohinc (Pravni inštitut, ZRS Koper)
Od leve proti desni: Reingard Spannring, Shé Hawke, Lenart Škof, Nadja Furlan Štante, Kristjan Nemac, Nives Dolšak
REZULTATI PROJEKTA
Znanstvene publikacije:
- Hawke, Shé. M., in Rana Spannring (2022): »Embodying the Earth: Environmental Pedagogy, Re-wilding Waterscapes and Human Consciousness«. V Pedagogy in the Anthropocene, uredili M. Paulsen, j. jagodzinski, in S. M. Hawke, Palgrave Studies in Educational Futures. Palgrave Macmillan, Cham, str. 197–215.
- Paulsen, Michael, jan jagodzinski in Shé M. Hawke (2022): “A Critical Introduction”. V Pedagogy in the Anthropocene, uredili M. Paulsen, j. jagodzinski, in S. M. Hawke, Palgrave Studies in Educational Futures. Palgrave Macmillan, Cham, str. 1–30.
- Dolšak, Nives, in Aseem Prakash (2022): »Three Facets of Climate Justice.« Annual Review of Political Science, l. 25, str. 283–301.
- Furlan Štante, Nadja (2021): »(Eco)Peace-building a venue for women’s Inter-religious Action.« V Contemporary ecotheology, climate justice and environmental stewardship in world religions, uredila Louk A. Andrianos and Tom Sverre Tomren. Steinkjer: Embla Akademisk, str. 118–131.
- Uji, Azusa, Jaehyun Song, Nives Dolšak, in Aseem Prakash (2021): »Public Support for Climate Adaptation Aid and Migrants: A Conjoint Experiment in Japan.« Environmental Research Letters, l. 16, št. 12, 124073.
- Škof, Lenart (2021): »The food, water, air and fire doctrines in ancient Indian and Greek philosophies from a comparative perspective«, Asian studies, l. 9, št. 3, str. 303–320.
- Bjelica, Maja (2021): »Listening: an interdisciplinary path towards letting things be«, Horizon: fenomenologičeskie issledovaniâ, l. 10, št. 1, str. 212–231.
- Spannring, R.; Hawke, S. (2021) Anthropocene Challenges for Youth Research: Understanding Agency and Change through Complex, Adapative Systems. In Journal of Youth Studies (ahead-of-print, odprt dostop)
- Kopnina, H.; Spannring, R.; Hawke, S.; Robertson, C.; Thomasberger, A.; Maloney, M.; Morini, M.; Lynn, W.; Muhammad, N.Z.; Santiago-Ávila, F.; Begovic, H.; Baranowski, M. (2021) Ecodemocracy in Practice: Exploration of Debates on Limits and Possibilities of Addressing Environmental Challenges within Democratic Systems. In Visions for Sustainability, 15 (ahead-of-print, odprt dostop)
- Škof, Lenart (2020): »Kristusova navzočnost v svetu in sodobna okoljska teološka misel«, predgovor knjigi Modrost Zemlje in Kristusova navzočnost Marka Pogačnika, Koper: Annales ZRS, str. 7–15.
- Grušovnik, Tomaz, Spannring, Reingard in Syse, Karen Lykke (ur.) (2020): Environmental and Animal Abuse Denial: Averting our Gaze. Lexington. https://rowman.com/ISBN/9781793610461/Environmental-and-Animal-Abuse-Denial-Averting-Our-Gaze.
- Nemac, Kristjan (2020): Do we need to change the system? : think global and create a local alternative. V: Fuerst-Bjeliš, Borna in Leimgruber, Walter (ur.). Globalization, marginalization and conflict : political, economic and social processes, (Perspectives on Geographical Marginality, vol. 6). Cham: Springer. cop., str. 31-46. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-53218-5_3.
Konference in gostujoča predavanja:
- Škof, Lenart (2022): »“The Blessed Cosmos compared to the Air we Breathe”«, predavanje na mednarodnem transdisciplinarnem simpoziju Airy Encounters: Respiratory Philosophy and Sound Arts, Helsinki, 7. junij 2022.
- Berndtson, Petri (2022): »Philosophical Breathwork in Theory and in Praxis: Experiential lecture«, predavanje na mednarodnem transdisciplinarnem simpoziju Airy Encounters: Respiratory Philosophy and Sound Arts, Helsinki, 8. junij 2022.
- Bjelica, Maja (2022): »Respiratory voicings: inspiring and conspiring«, predavanje na mednarodnem transdisciplinarnem simpoziju Airy Encounters: Respiratory Philosophy and Sound Arts, Helsinki, 8. junij 2022.
- Škof, Lenart (2022): »Filozofski in etični vidiki onesnaževanja okolja«, predavanje na 9. srečanju o kemijski varnosti: Vpliv industrijskega onesnaževanja na zdravje zaposlenih in okoliškega prebivalstva, Ljubljana, 22. april 2022.
- Bohinc, Rado (2022): Vabljeno predavanje na 9. Uniglobe International Management Conference on Innovation and sustainability in business (UIMC ISB – 2022), 6.–7. april 2022.
- Škof, Lenart (2021): »A Path Towards Listening«, predavanje na mednarodnem seminarju za podiplomske študente Listening and Polyphony: Echoes of Phenomenology, Ethics, and Environmental Studies, po spletu, 23. novembra 2021.
- Bjelica, Maja (2021): »Re-Listening Deeply for an Eco-central Ethics«, predavanje na mednarodnem seminarju za podiplomske študente Listening and Polyphony: Echoes of Phenomenology, Ethics, and Environmental Studies, po spletu, 23. novembra 2021.
- Furlan Štante, Nadja (2021): »Kaj nam lahko ponudi filozofija pri soočanju z vplivi človekove dejavnosti na okolje, ki so tako veliki, da so sprožili novo geološko dobo, imenovano “antropocen”?«, okrogla miza dogodka Filozofija v antropocenu, ob obeleževanju UNESCO Svetovnega dneva filozofije, 18. 11. 2021, po spletu.
- Furlan Štante, Nadja (2021): »Care for creation and metanoia from the lenses of eco-feminist theology«, vabljeno predavanje na dogodku International Congress of the European Society for Catholic Theology, Creation -Transformation-Theology, 25.–28. avgusta 2021, Osnabrück.
- Spannring, Reingard (2021): »Living like a river in a concrete bed – subjectivity and nature in critical theory«, prispevek na mednarodni delavnici Water Epistemologies: Trans-cultural and Trasnspecies Knowledge, Ethics and Citizenship in Waterscapes, 21. 6. 2021, po spletu, v soorganizaciji Univerze v Innsbrucku, Fakultete za edukacijo, ter Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.
- Škof, Lenart (2021): »Being in the Heart of the Matter: Reflections on Ontology, Cosmic Christ and Polar Bears«, prispevek na panelu »Embodied Theologies and Sentient Cosmologies« mednarodnega simpozija Surviving The Anthropocene Towards Elemental Literacy And Interdisciplinary Partnerships, 25. maja 2021 po spletu, v soorganizaciji ZRS Koper, Inštitut za filozofske študije, Univerza na Islandiji, Oddelek za filozofijo, Univerza v Insbrucku, Avstrija ter Alma Mater Europaea, Slovenija.
- Dolšak, Nives (2021): »Three Facets of Climate Justice in the U.S.A.«, prispevek na panelu »The Anthropocene Scene« mednarodnega simpozija Surviving The Anthropocene Towards Elemental Literacy And Interdisciplinary Partnerships, 24. maja 2021 po spletu, v soorganizaciji ZRS Koper, Inštitut za filozofske študije, Univerza na Islandiji, Oddelek za filozofijo, Univerza v Insbrucku, Avstrija ter Alma Mater Europaea, Slovenija.
- Berndtson, Petri (2021): »Avicenna’s Flying Person in the Aerial Flesh«, prispevek na panelu »Air, Dust, and Flesh« mednarodnega simpozija Surviving The Anthropocene Towards Elemental Literacy And Interdisciplinary Partnerships, 25. maja 2021 po spletu, v soorganizaciji ZRS Koper, Inštitut za filozofske študije, Univerza na Islandiji, Oddelek za filozofijo, Univerza v Insbrucku, Avstrija ter Alma Mater Europaea, Slovenija.
- Spannring, Reingard (2021): »Subjective Experience as the Basis for Connectivity and Respect in a More-Than-Human World?«, prispevek na panelu »Pedagogical and Experiential Sentience« mednarodnega simpozija Surviving The Anthropocene Towards Elemental Literacy And Interdisciplinary Partnerships, 26. maja 2021 po spletu, v soorganizaciji ZRS Koper, Inštitut za filozofske študije, Univerza na Islandiji, Oddelek za filozofijo, Univerza v Insbrucku, Avstrija ter Alma Mater Europaea, Slovenija.
- Bjelica, Maja (2021): »Deep Re-Listening: Re-Referring to the World as Sentient, through Co-subjectivity«, prispevek na panelu »Pedagogical and Experiential Sentience« mednarodnega simpozija Surviving The Anthropocene Towards Elemental Literacy And Interdisciplinary Partnerships, 26. maja 2021 po spletu, v soorganizaciji ZRS Koper, Inštitut za filozofske študije, Univerza na Islandiji, Oddelek za filozofijo, Univerza v Insbrucku, Avstrija ter Alma Mater Europaea, Slovenija.
- Hawke Mackenzie, Shé (2021) “Re-wilding Waterscapes Through a Renewed ‘Ecology of Mind’” prispevek na mednarodni delavnici “Water Epistemologies: Trans-cultural and Trasnspecies Knowledge, Ethics and Citizenship in Waterscapes”, 21. junij 2021, Reingard Spannring (University of Innsbruck, Faculty of Education, Austria ) in Tomaž Grušovnik (Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Slovenija).
- Hawke Mackenzie, Shé (2021) “Re-Stor(y)ing a World: Porous Entanglements and Elemental Literacy” prispevek na panelu: “Cross-cultural, Elemental Consciousness and Embodied Cohabitation” at Surviving The Anthropocene Towards Elemental Literacy And Interdisciplinary Partnerships: An Interdisciplinary Symposium 26. maj 2021 – organizirali University of Iceland; ZRS Koper, Slovenija; University of Innsbruck, Austria in Alma Mater Europaea, Slovenia.
- Hawke Mackenzie, Shé (2021) “End on Sea” prispevek na odboru “Creating with Polluted Seas: Toxic Wellbeing, Terrible Beauty, and New Water Literacies” na (virtualni) interdisciplinarni konferenci Living in End Times Utopian and Dystopian Representations of Pan-crises in Fiction, Film and Culture, 14. januar, 2021—Kapadoška Univerza, Turčija
- Hawke Mackenzie, Shé (2020): “Becoming Eco-fluent: Being with Nature”, gostujoče predavanje na Surviving the Anthropcene: Eco-Pedagogy and Eco-philosophy for a New Age, Univerza v Innsbrucku, Avstrija, 17. april 2020. https://www.uibk.ac.at/bgl/surviving-the-anthropocene/fotos/online-workshop-surviving-the-anthropocene-ibk-2020.pdf.
- Škof, Lenart (2020): “From Pneumatische Wasserheilkunde to New Environmental Thinking”, gostujoče predavanje na Surviving the Anthropcene: Eco-Pedagogy and Eco-philosophy for a New Age, Univerza v Innsbrucku, Avstrija, 17. april 2020. https://www.uibk.ac.at/bgl/surviving-the-anthropocene/fotos/online-workshop-surviving-the-anthropocene-ibk-2020.pdf.
- Spannring, Reingard (2020): “Subjective Experience As The Basis For Connectivity And Respect In A More-Than-Human World?”, prispevek na Anthropocenes: Reworking the Wound, Univerza v Katovicah, Poljska v sodelovanju z European Society for Literature, Science and the Arts, 19. junij 2020. Book of Abstracts – Anthropocenes: Reworking the Wound 2020 (PDF).
- Hawke Mackenzie, Shé (2020): “A Critical Need for Environmental Literacy – Re-wilding Human Consciousness”, prispevek na Anthropocenes: Reworking the Wound, Univerza v Katovicah, Poljska v sodelovanju z European Society for Literature, Science and the Arts, 19. junij 2020. Book of Abstracts – Anthropocenes: Reworking the Wound 2020 (PDF), Youtube.
- Škof, Lenart (2020): “From Breath to Respiratory Philosophy”, delavnica na “Breath Symposium 2020 INSPIRE / EXPIRE”, Wits Institute for Social & Economic Research (WISER), University of the Witwatersrand, Južna Afrika, 11. november 2020, https://breath.medicalandhealthhumanities.africa/from-breath-to-respiratory-philosophy/.
- Hawke Mackenzie, Shé in Spannring, Reingard (2020): “Education for Sustainable Development: Writing your Water Story – being with water«, gostujoče predavanje na »Compulsory Modul 6: Universal Values – Education for Sustainable Development«, Univerza v Innsbrucku, Avstrija, 21. oktober 2020.
- Hawke Mackenzie, Shé (2019): “Mutually co-evolving: Nature, Culture and the value of Inter-disciplinary Research”, vabljena govorka na 4th International Conference of Ocean Governance for Sustainability– Challenges, Options & the Role of Science, Nacionalni inštitut za biologijo (NIB), Piran, Slovenija, 25. november 2019. https://www.oceangov.eu/wp-content/uploads/2019/11/Piran_Flyer_2019_11_27.pdf.
- Škof, Lenart in Hawke Mackenzie, Shé (2019): Živeti skozi elemente: na poti do nove ekološke pravičnosti in biosocialne filozofske pismenost, prispevek na Integralno zeleno gospodarstvo za boljši svet – IGE2019, Poljčane, Slovenija, 22. november 2019. http://vrtec-konjice.si/files/2019/10/IGE2019_Vabilo-in-program_2019_10_26-1.pdf.
Objave v medijih:
- Dolšak, Nives, and Aseem Prakash (2021): »Mitigate or Adapt: Republicans and Democrats Disagree about Climate Spending.« Forbes.com, 18. december 2021.
- Dolšak, Nives, and Aseem Prakash (2021): »The Message from Glasgow: Climate Politics is Local.« Forbes.com, 1. december 2021.
- Dolšak, Nives, in Aseem Prakash (2021): »Heat Waves are a Local Health Hazard: Firms Should Plant Trees in Poor Neighborhoods.« Forbes.com, 23. junij 2021.
- Dolšak, Nives, in Aseem Prakash (2021): »Nomadland, economic disruption, and the need for “just climate transition.”« Forbes.com, 12. april 2021.
- 3×30 Ideas from Integral Green Slovenia: 61. Inter-disciplinary Approach and Partnership with Nature in Humanities to Survive the Anthropocene, zamisel v okviru Transverzalnih vprašanj o prihodnosti Evropske unije, 9. 11. 2021.
- Dolšak, Nives, and Aseem Prakash (2020): »The Green Revolution Is In Trouble: Here’s Why Indian Farmers Are Protesting.« Forbes.com, December 20, 2020.
- Škof, Lenart and Hawke Mackenzie, Shé: Podnebne spremembe in naša skupna človečnost, Delo, 22. marec 2020.
- Hawke Mackenzie, Shé: Odnos do narave moramo spremeniti, Radio Koper, 27. april 2020.
- Hawke Mackenzie, Shé: OBLETNICA DNEVA ZEMLJE/ Naj bo svetovni dan Zemlje vsak dan!, Regional Obala, 22. april 2020.
- Hawke Mackenzie, Shé: PRIMORSKI ČEBELAR BOŠTJAN TROBEC OB SVETOVNEM DNEVU ČEBEL: “Obeti za prihodnost so zaskrbljujoči”, Regional Obala, 19. maj 2020.
- Dolšak, Nives: West Coast Wildfires Reveal Massive Governance Failures, Forbes.com, 13. september 2020.
- Dolšak, Nives: National Parks And Pebble Mine Reveal The Influence Of Competitive Elections And Conservative Celebrities, Forbes.com, 29. avgust 2020.
- Dolšak, Nives: Urban Heatwaves Are Worse For Low-Income Neighborhoods, Forbes.com, 14. avgust 2020.
- Dolšak, Nives: China’s covid-19 stimulus plan isn’t as green as it looks, Forbes.com, 30. junij 2020.
- Dolšak, Nives: Heat Waves, Solar Rooftops, And Renewable Energy Jobs: Climate Equity Should Guide Decarbonization, Forbes.com, 3. julij 2020.
- Dolšak, Nives: National Parks Enjoy Bipartisan Support; Let’s Back State Parks, Too, Forbes.com, 11. junij 2020.
- Dolšak, Nives: Siloization of Climate and Public Health: The Case of Covid-19, Global Policy Journal Blog, 26. maj 2020.
- Dolšak, Nives: Climate Change Helped Global Cooperation. Will Coronavirus Undermine It?, Forbes.com,11. april 2020.
- Dolšak, Nives: “Just (Climate) Transition” Provides A Roadmap For “Just (COVID-19) Containment”, Forbes.com, 4. april 2020.
- Dolšak, Nives: Coronavirus Mimics Climate Politics: The Emerging Frame Of “The Cure Is Worse Than The Disease”, Forbes.com, 26. marec 2020.
- Dolšak, Nives: Coronavirus Encouraged Pro-Climate Behaviors: Here’s How Earth Day Celebrations Could Help Sustain Them, Forbes.com, 19. marec 2020.
- Dolšak, Nives: Here’s Why Coronavirus And Climate Change Are Different Sorts Of Policy Problems, Forbes.com, 15. marec 2020.
- Dolšak, Nives: Coronavirus And Global Supply Chain Disruption: A Wake-Up Call For Climate Policy?, Forbes.com, 7. marec 2020.
Dogodki organizirani/soorganizirani s strani članov projekta:
- Mednarodni transdisciplinarni simpozij Airy Encounters: Respiratory Philosophy and Sound Arts. Soorganizatorja: Znanstvano-raziskovalno središče Koper, Inštitut za filozofske študije, Slovenija in Sibelius Academy, University of the Arts Helsinki, Finska. Helsinki, 6.–8. junij 2022. Program in povzetki.
- Launch of the AquaMOOC. Gostiteljici: Reingard Spannring (Univerza v Innsbrucku, Pedagoška fakulteta, Avstrija ) in Shé Hawke (Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Mediteranski inštitut za okoljske študije, Slovenija), 8. April 2022. Spletna stran.
- Breathable Cities, Breathable Communities. Spletna mednarodna delavnica v soorganizaciji Centre for Sustainability and Life Skills, Bennett University (Indija), Inštituta za filozofske študije Znanstveno-raziskovalnega središča Koper (Slovenija) in Alma Mater Europaea – Institutum Studiorum Humanitatis (Slovenija), 8. aprila 2022.
- Zgradimo nazaj bolje – bolj zeleno in odporno Evropo. Znanstveni in inovacijski panel v okviru humanističnih sekcij 9. mednarodne znanstvene konference “Za človeka gre 2021”, izveden 18. marca 2021, je predstavil integralni konceptualni okvir učenja za trajnostne prehode in Evropski zeleni dogovor ter njegovo uporabo pri celostnem delovanju za nizkoogljično in krožno družbo in gospodarstvo. Poleg vodij panela, dr. Darje Piciga iz pobude za Integralno zeleno Slovenijo in vodje projekta dr. Lenarta Škofa, so v panelu sodelovali še dr. Alexander Schieffer (Center Trans4m in Home for Humanity), dr. Nives Dolšak (Univerza v Seattlu, ZDA ter AMEU ECM – članica projekta), Cliona Howie (EIT Climate KIC – vodja celostnih inovacij za prehod v krožno gospodarstvo v okviru Evropske komisije) ter vodilni raziskovalci projekta ECO-SMART – dr. Alessandro Manzardo (Univerza v Padovi) z ekipo ter dr. Liliana Vižintin in dr. Suzana Škof z ZRS MIOS.
- Listening and Polyphony: Echoes of Phenomenology, Ethics, and Environmental Studies. Mednarodni seminar za podiplomske študente, po spletu, 23. novembra 2021. Seminar so v okviru bilateralnega projekta Poslušanje in mnogozvočje: odmevi fenomenologije, etike in antropologije (BI-LV/20-22-006) organizirali ZRS Koper, Inštitut za filozofske študije; Univerza v Latviji, Interdisciplinarni raziskovalni center akademske knjižnice; in AMEU, Institutum Studiorum Humanitatis.
- Preživeti dobo antropocena: k elementarni pismenosti in interdisciplinarnim partnerstvom. Mednarodni interdisciplinarni simpozij, 24.–26. maj 2021 organizirali Inštitut za filozofske študije ZRS Koper, Slovenija; Mediteranski inštitute za okoljske študije, ZRS Koper, Slovenija; Department of Philosophy, University of Iceland, Iceland; University of Innsbruck, Institute for Educational Sciences, Austria; Alma Mater Europaea ECM, Slovenija.
- “Zgradimo nazaj bolje – bolj zeleno in odporno Evropo” (https://submission.almamater.si/mobile/#s:81 ), znanstveni in inovacijski panel v okviru humanističnih sekcij 9. mednarodne znanstvene konference “Za človeka gre 2021”, izveden 18. marca 2021, je predstavil integralni konceptualni okvir učenja za trajnostne prehode in Evropski zeleni dogovor ter njegovo uporabo pri celostnem delovanju za nizkoogljično in krožno družbo in gospodarstvo. Poleg vodij panela, dr. Darje Piciga iz pobude za Integralno zeleno Slovenijo in vodje projekta dr. Lenarta Škofa, so v panelu sodelovali še dr. Alexander Schieffer (Center Trans4m in Home for Humanity), dr. Nives Dolšak (Univerza v Seattlu, ZDA ter AMEU ECM – članica projekta), Cliona Howie (EIT Climate KIC – vodja celostnih inovacij za prehod v krožno gospodarstvo v okviru Evropske komisije) ter vodilni raziskovalci projekta ECO-SMART – dr. Alessandro Manzardo (Univerza v Padovi) z ekipo ter dr. Liliana Vižintin in dr. Suzana Škof z ZRS MIOS.
- “Človek človeku človek”, okrogla miza, organizirali Slovenska matica in Znanstveno-raziskovalno središče Koper, 5. oktober 2020, http://slovenska-matica.si/events/clovek-cloveku-clovek-okrogla-miza-o-zdravju-clovecnosti-v-postkoronskem-casu/.
- “1. Zeleni kamp”, mladinski tabor, organiziralo gibanje Zelenci, 24.–28. avgust 2020, https://www.zelenci.si/zeleni-kamp.
- “Graditi regenerativno skupnost s celostnim ustvarjanjem znanja, ki vodi do družbenih inovacij – Afriško/zimbabvejska perspektiva”, javno predavanje, organiziralo Znanstveno-raziskovalno središče Koper, 25. november 2019. https://arhiv.zrs-kp.si/index.php/event/javno-predavanje-dr-elizabeth-mamukwa-graditi-regenerativno-skupnost-s-celostnim-ustvarjanjem-znanja-ki-vodi-do-druzbenih-inovacij-afrisko-zimbabvejska-perspektiva/
- Aqua App and Water Literacy Research Development, Univerza v Innsbrucku in Znanstveno-raziskovalno središče Koper, 14.–18. julij 2020. Aqua app and water literacy research development (PDF)
Vrednotenje bibliografskih kazalcev raziskovalne uspešnosti po metodologiji ARRS