Da bomo lahko na motor šli varno in z veseljem
Da je samo varno lahko zabavno, je bilo ključno sporočilo predstavitve priročnika »Varno in z veseljem na motor«, avtorjev dr. Rada Pišota in Diega Celina, ki je izšla pri znanstveni založbi Znanstveno-raziskovalnega središča Koper – Annales ZRS.
Priročnik je nastal predvsem za to, da bi prispeval k ozaveščanju voznikov o pomenu psiho-fizične pripravljenosti za varnost in užitke v rekreativnem motociklizmu ter k promociji zdravega in aktivnega življenja motoristov.
Avtorjema, ki sta po duhu in izkušnjah tudi sama velika ljubitelja motociklizma, sta se na predstavitvi pridružila tudi Miran Stanovnik, vsem znan vzdržljivostni motorist, reden udeleženec najtežje avtomobilistične in motoristične preizkušnje na svetu Reli Pariz – Dakar in Andrej Jereb, eden izmed najboljših slovenskih reli voznikov.
V prvem delu priročnik povzema pomembne informacije o gibanju in obremenitvah motorista med vožnjo ter pomenu gibalnih sposobnosti motorista, drugi del pa je popolnoma praktične narave in je nastal za to, da se lahko vsak motorist pred sezono začne ustrezno pripravljati s priročnikom, tudi samostojno.
»Ne moremo namreč prezreti dejstva, da je predvsem dobra fizična priprava voznika nepogrešljiva za obvladovanje vožnje ter s tem za večjo varnost na cestah in dirkališčih. Priročnik je nastal na podlagi lastnih izkušenj in izkušenj strokovnjakov,« je uvodoma pojasnil dr. Rado Pišot in nadaljeval, da »izhajamo iz dejstva, da se rekreativni motoristi običajno podajo na ceste z velikimi časovnimi razmiki med vožnjami in pozabljajo na pomen psiho-fizične priprave na tako zahtevno nalogo. Priročnik zapolnjuje vrzel na področju psiho-fizične priprave motoristov, o kateri primanjkuje tako Slovenske kot tuje literature,« je povedaldr. Rado Pišot.
Samo varno je lahko zabavno
»Priročnik se v prvem delu posveča analizi gibanja in psiho-fizičnih obremenitev na telo med vožnjo motorja ter daje napotke za dobro pripravo na potovanja tudi z vidika prehrane in hidracije ter njunega vpliva na fiziološke odzive telesa med vožnjo. V drugem delu se sooča z vsebinami o splošni in posebni športni vadbi za rekreativne voznike vseh zvrsti cestnih motorjev. Napotki bodo uporabni tudi za voznike zunajcestnih motorjev, koristni pa bodo tudi za mlade voznike koles z motorjem,« je dejal Diego Celin in izpostavil, da so kot kineziologi pri analizah gibanja in obremenitev med vožnjo pogledali širše »ne samo med vožnjo, ampak tudi med rokovanjem z motorjem, tudi z dvigovanjem.«
Nadalje je predstavil 4-tedenski program, ki zajema tako vaje pred vožnjo kot tudi vaje med postanki. »4-tedenski program priprav je minimum, ki je potreben, da telo resnično učvrstimo in pripravimo na sezono, sicer pa predlagamo 6 do 8 tednov za pripravo,« je še dodal Diego Celin.
O pomenu dobre telesne priprave je spregovoril tudi Andrej Jereb: »Kot prisilno upokojeni dirkač se še kako zavedam pomena dobre telesne priprave, pa tudi če gre samo za rekreativne namene. Psihofizična priprava je ključna. Ne samo zaradi varnosti ampak tudi zaradi povečanja stopnje užitka.«
Temu je pritrdil tudi Miran Stanovnik in dejal, da literature s področja celostne obravnave psiho-fizične priprave motoristov resnično primanjkuje, zato se je sam posluževal celo zapiskov v ruskem jeziku. Dejal je, da bi bila njegova športna kariera morda uspešnejša, če bi se z vsebino knjige seznanil pred kakšnimi tremi desetletji. »Potrebno je storiti prvi korak in zavedati se, da lahko uživamo le tedaj, ko smo za vožnjo psihofizično primerno pripravljeni in obvladamo vsaj osnovne veščine, ki so za to potrebne in jih lahko s primerno vadbo nadgradimo,« je povedal, zbrane pa opomnil na velik pomen varne vožnje. »Skupni imenovalec je, da preživimo, da se vrnemo v svoje gnezdo – k svojim družinam. Naš cilj naj bo, da se domov vrnemo živi in zdravi«
»Samo varno je lahko zabavno,« je še pripomnil dr. Rado Pišot.
Izdajo priročnika so podprli: Akrapovič d.d., AMZS, Zavarovalnica Triglav, d.d.
Priročnik lahko kupite v spletni založbi Annales po promocijski ceni 25 EUR.